FAQ dla kandydatów technicznych

Rozpoczęcie rekrutacji do zespołu technicznego zawsze wiąże się z pytaniami z Waszej strony, które często się powtarzają.

Jak się u Was pracuje? Czy możliwa jest praca zdalna? Czy w zadaniach dla programistów przeważa utrzymanie czy rozwój? Z jakich narzędzi korzystacie?

Zawsze chętnie i skrupulatnie odpowiadamy na każde z nich, ale pomyśleliśmy, że warto udostępnić takie informacje z góry. Wtedy każdy będzie mógł zdecydować, czy chciałby dołączyć do procesu rekrutacji, i czy nasze podejście do tematów jest zbieżne z wizją kandydata.

Zależy nam na tym, abyś podchodząc do rekrutacji miał/a możliwie najwięcej informacji, więc na podstawie pytań zadawanych przez innych kandydatów przygotowaliśmy zestaw odpowiedzi opierając się o małe wywiady z naszymi programistami i nie tylko. Co nam z tego wyszło? Zapraszamy do lektury! 🙂

Czym się zajmujecie? Na jakim etapie rozwoju jesteście?

Współtworzymy ekosystem banków, aplikacji finansowych i tysięcy dostawców usług cyklicznych, w ramach którego przekazujemy dane o fakturach i płatnościach do końcowych użytkowników w Polsce. Integrujemy się z największymi systemami na rynku, którzy swoją skalą pokrywają miliony końcowych użytkowników. Tworzymy zupełnie nowe rozwiązanie, które stanie się w przyszłości standardem na rynku płatniczym.

Obecnie system pobiera dane o opłatach u ponad 1200 dostawców z dziesiątek tysięcy kont. Przed nami zaplanowane wdrożenia do banków i aplikacji FinTech. Jesteśmy w pełni niezależną firmą, a każdy członek zespołu ma ogromny wpływ na kierunek rozwoju produktów i firmy.

Wierzymy, że poprzez naszą technologię jesteśmy w stanie zbudować nowy standard płatności cyklicznych i dostarczyć użytkownikom nowe, lepsze doświadczenia z płacenia rachunków!

Ile osób pracuje w firmie? Ile z nich to programiści? Kto jeszcze z Wami pracuje?

Obecnie w zespole jest prawie 25 osób, a dodatkowo korzystamy z pomocy konsultantów, którzy wspierają nad projektowo.

Mamy 5 głównych zespołów: 3 zespoły programistyczno-produktowe (2 Product Managerów, 1 Analityk, 13 Programistów), zespół Customer Support oraz zespół Business Development. Wszystkie są mocno wspierane przez założycieli BillTecha.

Nie mamy wątpliwości, że pracują u nas pasjonaci – szczerze lubimy to, co robimy! Poza pasją do tego, co robimy zawodowo, mamy na pokładzie pasjonatów muzyki (nie tylko fan, ale i trzykrotny zwycięzca Jaka to melodia?), sztuczek magicznych, podróży (w bardzo wielu kierunkach), sportów (badminton!), gotowania i jedzenia (zdrowo i mniej zdrowo). Na pewno i dla Ciebie znajdzie się tu miejsce! 😜

Ile pracuje u Was doświadczonych programistów?

W każdym zespole jest minimum 1 senior/lead, który go prowadzi. Poziomy zaawansowania pozostałych osób są różne – pracują z nami zarówno programiści na poziomie junior jak i regular.

W jakich pracujecie technologiach?

Stawiamy na nowe technologie. Jesteśmy startupem i możemy sobie pozwolić (robimy to z przyjemnością) na wykorzystywanie najnowszych wersji języków, bibliotek i narzędzi. Staramy się aktualizować oprogramowanie do nowych wersji tak szybko, jak tylko możemy 🙂

Backend

Java 11
Spring Boot

Infrastruktura

Docker
Mikrosewisy/serverless
AWS, GCP
Terraform

Frontend

Angular (9,10,11)

Baza Danych

PostgreSQL

Narzędzia

IntelliJ IDEA
BitBucket

Integracja

REST API

Workflow

JIRA
BitBucket
One-clock Deployment
Gitflow

Czy o technologii użytej do tworzenia produktu decyduje zespół czy jeden architekt?

Nie mamy na pokładzie osoby o stanowisku „Architekt”, mamy za to CTO. Senior developerzy na bieżąco we wszystkim doradzają, a zespół ma ogromny wpływ na każdy wybór. Jeśli jakieś narzędzie czy biblioteka ułatwią nam pracę lub są niezbędne, aby pójść do przodu, czy też zoptymalizować jakieś działania, to czemu mielibyśmy się upierać przy starej metodzie? Nie miałoby to żadnego sensu!

Mamy też zaprzyjaźnionych doświadczonych architektów w branży w różnych technologiach, którzy dzielą się z nami swoją wiedzą. Blisko współpracujemy również z architektami i programistami po stronie banków, aby omawiać szczegóły wdrożenia i specyfikacje systemów.

Czy są w zespole testerzy? Jakie testy wykonujecie?

Nie mamy dedykowanych testerów, sami robimy własne testy. Jesteśmy sami sobie żeglarzami… i tak dalej, wiesz jak to leci. Wszyscy wspierają się nawzajem, jeśli ktoś utknie w jakimś punkcie. Wkrótce rozpoczynamy rekrutację na stanowisko Testera. Obecnie Dział Customer Support mocno nas w tym wspiera i przeprowadza również testy aplikacji.

Czy dzielicie się wiedzą wewnętrznie?

Regularnie. Jest to jedna z naszych głównych wartości. Staramy się wspierać i pomagać sobie nawzajem. Co 2 tygodnie organizujemy BillTech Talki (w większości o technologii) i spotykamy się co 2 miesiące na statusy ogólnofirmowe, aby każdy wiedział, co dzieje się w innych zespołach. Korzystamy ze Slacka i rozmawiamy na kanałach publicznych, żeby każdy był na bieżąco i mógł dorzucić swoją cegiełkę do dowolnego wątku.

Czy robicie code review?

Tak, każda zmiana polega na stworzeniu Pull Requesta, który podlega code review.

Jakie zadania czekają na mnie u was? Utrzymanie, rozwój?

Trochę zależy od zespołu, na pewno pojawiają się tematy utrzymaniowe, ale w zdecydowanej większości jest to rozwój w każdym z zespołów.

Czy pracujecie w jakiejś metodologii?

Tak, większość zespołów pracuje w Scrumie. Mamy zarówno cele ogólnofirmowe jak i zespołowe, które staramy się uwzględniać w planowaniu i osiągać przy kolejnych sprintach.

Czy kierujecie się jakimiś zasadami w tworzeniu kodu?

Tak, przede wszystkim Clean Code (każdy kto dołącza powinien przeczytać książkę lub już mieć przeczytaną i wykorzystywać w praktyce!), CI/CD, TDD.

Czy korzystacie z SonarQube?

Tak.

Jakie IDE?

IntelliJ IDEA Ultimate.

Czy będę tylko klepaczem kodu?

Wykreśl ze słownika i zapomnij! Im więcej inicjatywy, tym lepiej! Mamy otwarte głowy na nowe rozwiązania i dajemy Ci przestrzeń do spełniania się. Możesz mieć ogromny wpływ na to jak wygląda produkt, kod, firma i gdzie będziemy za kolejne miesiące lub lata.

📝 Jaki rodzaj umowy oferujecie i ile mogę zarabiać?

Ogólnie preferujemy współpracę na umowie B2B, ale jeśli bardzo zależy Ci na umowie o pracę, to nie mamy z tym problemu – rozmawiajmy. W przypadku studentów dla obu stron najbardziej opłacalna jest praca na umowie zlecenie.

Jeśli chodzi o wynagrodzenia – w większości naszych ofert znajdziesz widełki finansowe, które oferujemy na danym stanowisku, ale nie ograniczamy się. Jeśli Twoje doświadczenie wykracza poza wszystkie miary to nadal z chęcią Cię poznamy!

Staramy się doceniać każdego, z kim nawiązujemy współpracę, aby otrzymywał wynagrodzenie adekwatne do swoich umiejętności i rozwoju, zarówno na początku zatrudnienia, jak i na dalszych etapach współpracy.

⏰  W jakich godzinach mam pracować?

To zależy do Ciebie, bylebyś pracował/a w miarę rozsądnych godzinach – jakoś się dogadamy. Zależy nam na tym, żeby każdy był na daily swojego zespołu i innych ważnych spotkaniach, ale mamy w szeregach zarówno ranne ptaszki, jak i śpiochy. Jesteśmy otwarci na wszystkich! Spotkania Daily odbywają się rano/przed południem, ale dokładna godzina zależy od preferencji zespołu.

 🏡  Czy pracujecie w biurze? Czy jest możliwość pracy zdalnej?

Sam/a decydujesz skąd pracujesz, biuro jest otwarte a praca zdalna możliwa. Możesz pracować 100% w biurze, 100% zdalnie lub hybrydowo i decydować o tym każdego poranka. Ucieszy nas, jeśli będziesz z Warszawy, aby po pandemii wpadać do biura lub pracować hybrydowo, ale nie jest to must-have.

.

Gdzie jest biuro i czy będę mieć swoje biurko?

Biuro znajduje się na ul. Postępu 15 (czyli Mordor, ale z przystankiem tramwajowym 2 minuty od drzwi budynku i stacją kolejową 10 minut spacerem). Jesteśmy umiejscowieni w świetnym coworku Brain Embassy, gdzie z pewnością znajdziesz miejsce dla siebie. Możesz pracować na balkonie (byle nie zamoczyć lub nie upiec sprzętu na słońcu), w strefach ciszy, jeżdżąc na rowerze, siedząc na kanapach, czy przy kuchni. Przede wszystkim możesz spędzić czas w naszym kilkuosobowym biurze (gdzie możesz pobawić się w DJa na ogromnym party-głośniku lub zagrać partyjkę w mini-pingponga), który jest open space’m, gdzie biurka nie są na stałe przypisane do nikogo. Na każdym z nich jest duży monitor, do którego zawsze możesz się podłączyć.

PS. Żeby była jasność – oczywiście nie brakuje owocowych wtorków i warzywnych czwartków, a nasz zespół jest całkowicie młody i dynamiczny 😆

💻  Czy oferujecie sprzęt firmowy?

Tak, jak najbardziej. Niezależnie od tego, czy pracujesz zdalnie czy w biurze. Albo są to laptopy/komputery stacjonarne na Linuxie, albo MacBooki – zależnie od rodzaju stanowiska. Do tego zapewniamy monitor i akcesoria w zależności od potrzeb. Preferujemy, aby nikt nie pracował na sprzęcie prywatnym ze względu na wysokie ryzyko i konieczność zachowania standardów bezpieczeństwa.

🍻  Czy robicie jakieś integracje zespołowe?

No pewnie! Staramy się spotykać regularnie. Przed pandemią – live, teraz co prawda głównie online, ale zawsze robimy jakieś zabawy, konkursy czy inne bajery, a do tego plotkujemy, gadamy, żartujemy, jemy i pijemy. Nawet mamy własny drink firmowy – przekonaj się sam, czym jest BillTechBomba! 💣 😅

Jak wygląda proces rekrutacji?

To zależy od poziomu stanowiska. Są pewne punkty wspólne, takie jak pierwsza rozmowa telefoniczna z rekruterem, aby się pokrótce poznać i sprawdzić wzajemne oczekiwania. Na pewno spotkamy się na interview w większym gronie (prawdopodobnie zdalnie – tak teraz prowadzimy rekrutację, ale możemy spotkać się w biurze, jeśli Ci na tym zależy). Sprawdzamy też umiejętności techniczne, ale w każdej rekrutacji robimy to inaczej. Podczas pierwszego etapu rekrutacji Ania wyjaśni Ci, jak będzie przebiegał dany proces, abyś zaplanował/a odpowiednio czas i swoje działania.

Ania Kalisiak

Zajmuję się obszarzem People w BillTechu. Aktualne oferty pracy znajdziesz na stronie kariery. Jeśli masz pytania, których nie uwzględniliśmy w artykule to proszę Cię o kontakt: [email protected]