Często zadawane pytania

Na tej stronie postaraliśmy się odpowiedzieć na wszystkie nurtujące Was pytania, które najczęściej nam zadajecie. Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi, albo chcesz nam coś powiedzieć, śmiało napisz na [email protected] albo na Messenger, z niecierpliwością czekamy na wiadomość od Ciebie.

Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl. DotPay prowadzi system autoryzacji i rozliczeń na podstawie zgody Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 29. września 2008 r. nr 3/2008 oraz posiada zgodę na prowadzenie działalności w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej, wydaną przez Komisję Nadzoru Finansowego.


Wystarczy kliknąć przycisk Zaloguj się lub Zarejestruj się na głównej stronie BillTech.pl, a następnie się zarejestrować kontem Google, Facebook lub za pomocą adresu email. Po rejestracji należy dodać swoje rachunki i można zacząć je opłacać.

Platforma BillTech pokazuje rachunki, które dostajesz na konto mailowe podane w rejestracji, ograniczone do obsługiwanych dostawców. Jeżeli jest dostawca, którego rachunki dostajesz na konto mailowe, ale jest jeszcze obsługiwany, to prosimy napisz do nas na [email protected].

BillTech obsługuje automatyczny import faktur ze skrzynki email od największych dostawców usług telekomunikacyjnych, internetu, energii, gazu oraz telewizji w Polsce. Aktualnie pełna lista to: Cyfrowy Polsat, Gaspol Energy, home.pl, INEA, Limes, MOICO, MultiMedia, NC+, Netia, NJU mobile, Orange, PGE, T-Mobile, Plus GSM, PLAY, VECTRA, PGNiG, Tauron, UPC.

Zdarzają się dostawcy, których BillTech jeszcze nie obsługuje i wciąż pracujemy, aby było ich jak najmniej. Jeżeli jest jakiś dostawca, którego Ci brakuję, wystarczy przesłać przykładową fakturę na [email protected]. W ciągu kilku dni BillTech zacznie go obsługiwać.

W tym momencie oferujemy usługę przelewów online ‘Pay By Link’, którą dostarcza jeden z liderów polskiego rynku płatniczego, firma DotPay. W najbliższym czasie zamierzamy dodać możliwość podpięcia karty debetowej / kredytowej na platformie dzięki czemu, abyś mógł ustawić automatyczną płatność i zupełnie zapomnieć o rachunkach.

W BillTech Twoja faktura może mieć kilka statusów, w tym m.in.:

  • Opłacona – faktura została opłacona poprzez platformę BillTech
  • Opłacona (poza BillTech) – status nadawany w momencie pierwszego logowania, nadany z góry w momencie gdy termin płatności faktury przekroczył datę pierwszego logowania. Zakładamy, że zapłaciłeś rachunek na czas. Jeżeli jednak jeszcze nie jest zapłacony, bez problemu możesz zmienić status na Nieopłacona
  • Nieopłacona – termin płatności faktury jeszcze nie minął. Możesz ją bezproblemowo opłacić klikając przycisk Opłać teraz bądź Opłać wszystkie
  • Przeterminowana – oznacza, że jej termin płatności już minął i powinieneś zapewne jak najszybciej ją opłacić

Wystarczy najechać i nacisnąć na obecny status faktury, której status chcesz zmienić. Jeżeli faktura została opłacona przez BillTech, to ma status Opłacona i jej status nie może już być zmieniany.

Przy pierwszym logowaniu BillTech zakłada, że wszystkie faktury, które mają termin płatności do dziś lub wcześniej zostały już opłacone. Jeżeli dana faktura nie została wcześniej opłacona, to można zmienić jej status klikając w aktualny status.

Czarna strzałka oznacza, że dana faktura została przesłana z innego adresu niż oficjalny adres dostawcy mediów. Prawdopodobnie została wysłana do Ciebie przez osobę z rodziny lub znajomego. Jeżeli nie masz pewności, zweryfikuj fakturę na skrzynce mailowej i skontaktuj się z wysyłającym.

Tak, wystarczy kliknąć na dostawcę w zależności, o którą fakturę Ci chodzi. Następnie kliknąć przycisk PDF. Faktura powinna się sama pobrać w ramach Twojej przeglądarki.

W przypadku niektórych dostawców, w wiadomości od dostawcy nie ma podanego adresu konta bankowego. Bez problemu natomiast możesz je dodać na naszej platformie i już na zawsze o nim zapomnieć. Ciężko pracujemy nad wyeliminowaniem tej niedogodności.

Po zalogowaniu na platformę wystarczy nacisnąć przycisk Opłać wszystkie w górnej-prawej części platformy. Wtedy pokaże Ci się spis faktur, które opłacisz bez problemu za jednym razem. Funkcja łączonej płatności działa tylko dla faktur, których status pozwala na opłacenie.

Od razu po wykonaniu płatności otrzymasz email z potwierdzeniem płatności i szczegółami transakcji.

Standardem rynkowym są 2 dni. Stąd też należy spodziewać się, że pieniądze najpóźniej ukażą w eBOK’u dostawcy w 2 dniu od płatności.

BillTech jest dla Ciebie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez 365 dni w roku. Dla manualnych transakcji wystarczy tylko dostęp do Internetu. Dla automatycznych wystarczy, że masz pieniądze na koncie. Jeżeli się skończą, powiadomimy Cię o tym.

Rejestracja i korzystanie z BillTech jest darmowe. Jedyną czynnością, od której jest pobierana prowizja to opłacenie rachunku. Koszt ten wynika prowizji operatora płatności. Więcej na stronie Cennik.

Jeżeli masz podpiętą kartę na platformie BillTech wystarczy jednym kliknięciem ją dezaktywować. Jeżeli stale opłacałeś faktury manualnie nie musisz tego robić, gdyż nie zostawiasz żadnych danych na platformie. Tutaj bez problemu możesz odwołać dostęp BillTech do swojego konta Google. Będzie nam jednak bardzo smutno z tego powodu, więc gdyby pojawiły się wszelkie pytania, prosimy napisz do nas na [email protected]

BillTech wymaga dostępu do maila tylko w celu pobrania rachunków od Twoich dostawców. Jedyne czynności, które wykonuje system BillTech to:

  • w pełni automatycznie znajduje rachunki od wybranych dostawców (na takiej zasadzie jak Google znajduje dane o biletach samolotowych)
  • w pełni automatycznie znajduje dane do przelewu z rachunków

BillTech w żaden inny sposób nie wykorzystuje, nie odczytuje, nie ingeruje w dane użytkownika.
Pamiętaj! W każdej chwili możesz odwołać dostęp do Twojego konta w ustawieniach konta Google, dostępnych tutaj.

BillTech nie przechowuje danych logowania do konta mailowego! Twoje dane do logowania są tokenowane (szyfrowane) przez dostawcę Twojej skrzynki email, dzięki czemu nigdy nie wpadną w niepowołane ręce. BillTech korzysta z oficjalnego API dostarczanego przez Google. Więcej informacji o API na stronie Google, dostępnej tutaj.
Pamiętaj! W każdej chwili możesz odwołać dostęp do Twojego konta w ustawieniach konta Google, dostępnych tutaj.

Prosimy napisz do nas na [email protected] Będziemy wdzięczni za każdą pomoc i postaramy się odpowiedzieć od razu.

To dla Was budujemy BillTech 🙂 Prosimy napisz do nas na [email protected] Będziemy wdzięczni za każdą wskazówkę i postaramy się odpowiedzieć od razu.

Platforma jest w pełni zautomatyzowana, jednak w przypadku wykrycia podejrzanej transakcji lub na Twoją prośbę pracownicy obsługi klienta mogą zweryfikować poprawność danych transakcyjnych.

Dane są wykorzystywane jedynie w celu przetworzenia transakcji i nie są przekazywane żadnym innym podmiotom trzecim.

Właśnie pracujemy nad aplikacją mobilną, zapisz się na newsletter, aby otrzymać powiadomienie, o wydaniu pierwszej wersji.

Obecnie jesteśmy zintegrowani z największymi dostawcami usług telekomunikacyjnych, Internetu, Energii, Gazu oraz Telewizji w Polsce. Wciąż pracujemy nad integracją z mniejszymi graczami i dalej będziemy to robić. Jeżeli jest jednak taki, który spędza Ci sen z powiek, napisz do nas na [email protected], a od razu się nim zajmiemy!

BillTech został stworzony przez grupkę entuzjastów, którzy zawsze mieli problem z opłacaniem rachunków. Więcej o nas przeczytasz tutaj

Zobacz Twoje rachunki teraz

Za 30 sekund możesz mieć wszystkie swoje rachunki w jednym miejscu.